streda 2. januára 2013

Rebríček TOP 10 mojich najobľúbenejších kníh z roku 2012.

 V nasledujúcom príspevku zhrniem svoje najobľúbenejšie knihy roku 2012. Názov knihy je vždy v jazyku, v akom som ju čítala.



Medzi odtieňmi sivej (Ruta Sepetysová) - neskutočne skutočná kniha. Taký mrazivý príbeh, že niekedy bola zima aj mne. A to ani nehovorím o tom, aké výčitky som mala, keď som knihu odložila a išla jesť. Pri takýchto knihách si človek uvedomí, ako je nám teraz dobre. Alebo ako sú na tom niektorý ľudia ešte zle.



Ak zostanem (Gayle Formanová) - krásny a veľmi čítavý príbeh.  Kniha kúpená úplne náhodne, ešte v lete 2011, keď bola v jednom internetovom kníhkupectve asi za 2 eurá. notáciu som si ani neprečítala, potrebovala som len doplniť objednávku kvôli poštovnému. A aký zázrak sa z toho vykľul! Hoci táto kniha čakala nezbadaná v poličke na čítanie takmer rok, dočkala sa, a ja som plakala (slovo revala sa mojej spolubývajúcej asociuje so šimpanzom, teda ho odteraz vylučujem zo svojej slovnej zásoby, hoci z editorského hľadiska by sa dalo považovať za expresívne vyjadrenie hlasného plaču).



Marley a ja (John Grogan) - vtipná, no reálna kniha zo života toho najhoršieho psa na zemi, ktorý je v podstate tak ako každý iný pes pre svojho majiteľa ten najlepší.



 

City of Bones (Cassandra Clare) - o sérii Mortal Instruments som sa dozvedela od internátnej spolubývajúcej (ktorej ďakujem), a doteraz neviem prísť na to, prečo mi táto skvelá séria unikala. Bavili ma hlavne Jaceove a Clarine sarkastické poznámky. Vyšlo aj v preklade. 



Unearthly (Cynthia Hand) - najlepší anjelsky príbeh, aký som doteraz čítala. Dokonca už aj v preklade (Nadpozemská), čomu sa teším. Teraz to už môžem odporúčať aj tým, ktorý nečítajú v angličtine.



Incarnate (Jodi Meadows) - tak trochu mi to pripomínalo Hostiteľa, no to neuberá kvalite. Spočiatku to bolo také celkom zvláštne, ťažšie som sa orientovala, no postupne všetko začalo dávať zmysel, zvykla som si na postavy a bolo to dokonalé.


The Host  (Stephenie Meyer) - neverím, že som to tak dlho ignorovala. Po ošiali okolo Twilight ságy (ktorú som zbožňovala, kým ju nezohavili tými filmami a prehnanou reklamou) som jednoducho nechcela od Meyerovej čítať už radšej nič. No raz som sa odhodlala, zaťala som zuby a pustila sa do Hostiteľa. A už som ho z rúk nepustila. V slovenčine vyšlo pod názvom Hostiteľ.


Moon Called (Patricia Briggs) - séria o Mercy Thompsonovej sa ku mne dostala úplnou náhodou. V nitrianskej knižnici som videla jej druhú časť v češtine, a anotácia ma dosť zaujala. Tak som na nete chvíľu pátrala, a o ďalšiu chvíľu som už aj čítala prvú časť. Mám rada hrdinky typu Mercy..odvážne, sarkastické, no napriek tomu ženské. Vyšlo v češtine.



Life as we knew it (Susan Beth Pfeffer) - Neuveriteľné. Len málo kníh ma dokáže tak emočne vycucať. A LAWKI je veru jednou z nich. Nechcem žiť v takom svete, nechcem sa dočkať takéhoto apokalyptického scenára. A aj teraz, takmer po pol roku, keď toto píšem, myslím na to, ako som sa dobre najedla, a ako by sa ONI radi dobre najedli.   


Nočný cirkus  (Erin Morgensternová) - toto sa nedá označiť inak, ako čarovná kniha. Priamo pri čítaní cítite, ako chutia sladké pukance a podobné dobroty z cirkusu. Mám pocit že príbeh samotný a aj jeho spracovanie môže niekoho aj nudiť, no v mojom prípade jednoznačne vyhral čitateľský zážitok

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.

Menovky

Nasledovatelia

Zobrazenia blogu

Luci's bookshelf: read

Atonement The Little Prince Animal Farm The Catcher in the Rye The Old Man and the Sea Angels & Demons

More of Luci's books »
Book recommendations, book reviews, quotes, book clubs, book trivia, book lists